بارسلونا

ساخت وبلاگ

ماجرای اشکهای پسر 8ساله ای که پویول آنها را به لبخند تبدیل کرد

Carles Puyol - Barcelona

بعد از پیروزی بارسلونا در فینال کوپا دل ، بخشی از هواداران اتلتیک بیلبائو ، بارسلونا،تیم قهرمان را مورد تشویق قرار می دادند و یکی از این هواداران، پرچم ایالت باسک را به سمت زمین چمن پرتاب کرد؛کارلس پویول این پرچم را در روی هوا گرفت این درلحظاتی بود که بازیکنان با جام دورتادور ورزشگاه دور افتخار می زدند.
پویول که همیشه برای تمامی حریفان،و به ویژه حریفانی از منطقه باسک احترام فراوانی قائل است، پرچم ایالت باسک را دور کمرش گره زد و در طول تمام جشن، پرچم ایالت باسک را درکنار پرچم ایالت کاتالونیا در دست داشت. اما پرچم باسکی ای که در دستان پویول بود، یک پرچم عادی نبود. این پرچم مال ایبای،یک پسربچه8 ساله بود که فکر می کرد که دیگر پرچمش را از دست داده.او در جریان مصافهای اتلتیک بیلبائو، مقابل منچستریونایتد،دردیدارهای سن ممس واولدترافورد ، این پرچم را در دست داشت ودرکنار پدرش با همین پرچم،تیمش را تشویق کرده بود ودرفینال بخارست وبعد از شکست اتلتیک مقابل اتلتیکومادرید وناکامی در کسب قهرمانی اروپا هم با همین پرچم اشک هایش راپاک کرده بود.به همین خاطر حاضر نبود تا به هیچ قیمتی این پرچم را که یاور روزهای خوشی و ناراحتی اش بود از دست بدهد. ولی یکی این پرچم را از دست او کشیده و به داخل زمین چمن پرت کرده بود
ایبای بعد از آنکه دید که پویول در زمین چمن با پرچم او در حال حرکت است، مملو از احساسات شد، ولی وقتی دلش برای پرچمش تنگ شد، دوباره زیر گریه زد. و پدرش، به عنوان یکی از اهالی ایالت باسک که باکلمه «غیرممکن» مخالف است، درک کرد که الان نوبت اوست که وارد عمل شود. او همراه با پسرش در ورزشگاه منتظر شد و در حالی که بازیکنان دو تیم قصدسوار شدن براتوبوسهای مخصوصشان را داشتند، دست به کار شد.او با شجاعت تمام، از میان اسب های نیروهای پلیس شروع به فریاد زدن کرد، تا آنکه بالاخره راننده اتوبوس اتلتیک بیلبائو صدای او را شنید و پیغام او را به راننده اتوبوس بارسا منتقل کرد.هردوی آنها ماجرا را برای پویول که درحال سوار شدن به اتوبوس بود شرح دادند.این درحالی بود که ایبای و پدرش هم با اجازه نیروهای امنیتی به آنها نزدیک می شدند.حالا سوال اینجا بود که آیا پویول پرچم را گم کرده بود ویا نه؟ اما وقتی او پرچم را به ایبای داد،چهره این پسربچه دیدنی بود. پویول او را بغل کرد و بوسید و عکسی را به یادگار با او گرفت. قطعا ایبای هرگز این شب و مهربانی پویول را فراموش نخواهد کرد.او با لبخند دلنشینی از پویول تشکر کردو خوشحال، درحالی که گویا باخت تیمش را فراموش کرده بود، با پرچمش مشغول شد.
بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 08 خرداد 1391 ساعت: 18:7

مسی در رقابت های این فصل در همه رقابت های 73 گل برای بارسا به ثمر رساند و کانوته معتقد است کاپیتان آلبی سلسته یک بازیکن طبیعی نیست.

Europe Supercup: Puyol (Barcelona) and Kanoute (Sevilla) (AFP)

فردریک کانوته، مهاجم سویا، با ستایش از لیونل مسی، اعلام کرد این ستاره آرژانتینی حتی در بین ستاره های بارسا هم بی همتاست.

مسی در رقابت های این فصل در همه رقابت های 73 گل برای بارسا به ثمر رساند و کانوته معتقد است کاپیتان آلبی سلسته یک بازیکن طبیعی نیست.

ستاره اهل مالی در گفتگو با سایت فیفا گفت:" او انسان نیست. او از یک سیاره دیگر آمده است. ما بارها مقابل او بازی کردم؛ او شگقت انگیز است. او یک بازیکن طبیعی نیست.

همان طور که در مورد تیم ها، می توان آنها را به بارسا و بقیه دنیا تقسیم کرد، در مورد بازیکنان بارسا هم باید گفت مسی و بقیه بازیکنان. او کارهایی انجام می دهد که تنها از او برمی آید. او استثنایی است."

کانوته سپس در مورد بارسای گواردیولا گفت:" در چند سال اخیر، وقتی به پشت سر نگاه می کنم و فکر می کنم که مقابل بارسای گواردیولا بازی کردم، می فهمم چقدر خوش شانس بودم که توانستم مقابل بهترین بارسای تاریخ قرار بگیرم.

من معمولا علاقه ای به دیدن فوتبال از تلویزیون ندارم اما بازی های بارسا استثناست. دنیای فوتبال خوش شانس بود که شاهد بازی های چنین تیمی بود."
بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 242 تاريخ : چهارشنبه 10 خرداد 1391 ساعت: 21:57

ستاره های باشگاه بارسا هم تیمی های مصدومشان را همراهی می کنند تا هرچه زودتر به روزهای اوجشان بازگردند

David Villa

سسک فابرگاس و پدرو رودریگس ستاره های جوان باشگاه بارسلونا روز گذشته همراه با داوید ویا و فونتاس، هم تیمی های مصدومشان به کوهنوردی رفتند . دو ستاره مصدوم بارسلونا برای تقویت عضلات پایشان می بایست کوهنوردی می کردند و سسک و پدرو هم دوستانشان را تنها نگذاشتند

ستاره های ملی پوش بارسا این روزها در تعطیلات به سر می برند و از روز جمعه باید به اردوی تیم ملی اسپانیا ملحق شوند.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 224 تاريخ : پنجشنبه 11 خرداد 1391 ساعت: 11:3

مهاجم آرژانتینی درصحبتهایی اعلام کرد که هیچ وقت به رفتن از بارسا، بعد از جدایی پپ فکر نکرده

Leo Messi, Pep Guardiola - FC Barcelona

لیونل مسی،ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا معتقداست که تیمش می تواند با نبود پپ گواردیولا برروی نیمکت مربیگری بارسا کنار بیاید.

گواردیولای 41 ساله با اتمام رقابتهای این فصل وبعد از پشت سرگذاشتن 4 سال موفق برروی نیمکت مربیگری بارسا،این تیم را ترک کرد . او از سال 2008 تا به امروز 14 جام قهرمانی با بارسا کسب کرد تا موفق ترین مربی تاریخ باشگاه لقب بگیرد و تحسین همگان را برای خود جلب کند

الان لیونل مسی باور دارد که تیتو ویلانووا، دستیار سابق پپ و مربی کنونی بارسا می تواند با این تیم به موفقیت برسد و درصحبتهایی اعلام کرده که درفکر جدایی از بارسا بعد از کنار رفتن پپ از این تیم نبوده.


مسی در صحبتهایی به اکسپانسیون گفت:« من دربارسلونا واقعا خوشحالم و هیچ وقت به تغییر تیمم فکر نکرده ام.قصد ترک بارسا را ندارم. ما با جدایی پپ کنار می آئیم و امیدواریم که با تیتو همه چیز به همین ترتیب پیش برود.تیتو هم فلسفه و ذهنیت مشابهی با گواردیولا دارد.»

مسی جوان ادامه داد:« گواردیولا و تیتو در طول این سالها،همه کارها را با هم انجام دادند و فکر نمی کنم که تمرینات روزانه ما تغییر چندانی داشته باشد.قطعا شخصیت تیتو با پپ متفاوت است ولی ما با این موضوع تطبیق پیدا می کنیم و امیدواریم که با او هم نتایج مشابهی با نتایج سالهای پیش به دست بیاوریم.»

دارنده سه توپ طلای دنیای فوتبال درمورد احساساتش در لحظه اطلاع از تصمیم پپ برای جدایی گفت:« هفته واقعا سختی بود. ناکامی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا...بعد هم گواردیولا درهمان هفته تصمیمش را اعلام کرد و این ضربه خیلی سختی بود. جدایی گواردیولا یک ضربه سنگین بود.چون ما زیرنظر او به اندازه کافی خوش شانس بودیم تا تمام جامهای ممکن را کسب کنیم و به دنیا نشان دهیم که چطور می توان متفاوت بازی کرد .ما باید به تصمیم او احترام بگذاریم.چون این چیزی است که او می خواست.»

آخرین حضور پپ برروی نیمکت مربیگری بارسا در دیداری رسمی، با برد0-3 بارسا مقابل اتلتیک بیلبائو در فینال کوپا دل ری خاتمه یافت.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 238 تاريخ : شنبه 13 خرداد 1391 ساعت: 12:16

این مربی 41 ساله که در سال 2008 هدایت بارسا را برعهده گرفت، در طول 4 فصل 14 جام مختلف به دست آورد و بارسا را به بهترین تیم دنیا تبدیل کرد.

Pep Guardiola - Despedida del FC Barcelona

پپ گواردیولا، سرمربی سابق بارسا، در مورد دلیل جدایی اش از این باشگاه اعلام کرد دیگر از حضور روی نیمکت کاتالان ها لذت نمی برد.

این مربی 41 ساله که در سال 2008 هدایت بارسا را برعهده گرفت، در طول 4 فصل 14 جام مختلف به دست آورد و بارسا را به بهترین تیم دنیا تبدیل کرد.

اما دو ماه قبل به طور رسمی جدایی اش از آبی و اناری ها در پایان فصل را اعلام کرد و تاکید کرد قصد دارد برای یک سال از دنیای مربیگری دور باشد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" من از بازی های بارسا در لالیگا و چمپیونزلیگ لذت نمی بردم. کار کردن خیلی سخت شده بود. مربی بارسا بودن به انرژی زیادی نیاز دارد. بعد از این زمان طولانی، باید کمی از کار فاصله بگیرید."

این مربی اسپانیایی همچنین فاش کرد که سال آینده در منهتن نیویورک ساکن خواهد بود و البته احتمال بازگشتش به نوکمپ را رد نکرد.

" هنوز در مورد چیزی تصمیم نگرفتم، باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. شاید به بارسا برگردم و شاید هم نه. اما همیشه بارسا در قلب من خواهد بود و همیشه در نزدیک این باشگاه خواهم ماند."

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 232 تاريخ : شنبه 13 خرداد 1391 ساعت: 17:24

باشگاه کاتالانی تمایلی به از دست دادن این بازیکن جوان ندارد زیرا مدیران باشگاه معتقدند می توانند در آینده از فروش او پول بیشتری به دست بیاورند

Cristian Tello - Barcelona

به گزارش نشریه آ.اس، آندونی سوبی ساره تا، مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا، مانع انتقال کریستین تیو، ستاره جوان کاتالان ها به اتلتیکو مادرید شد.

این بازیکن 20 ساله تنها یکی از ستاره های جوان بارساست که مدیران اتلتیکو مادرید به دنبال به خدمت گرفتنش هستند. مارک مونیه سا و سرجی روبرتو دیگر بازیکنان باشگاه پایتخت نشین هستند.

گفته می شود سوبی ساره تا روز گذشته دیداری با خوسه لوئیس کامینرو، مدیر ورزشی اتلتیکو مادرید، داشت و با او در مورد آینده تیو صحبت کرد.

براساس گزارش ها، باشگاه کاتالانی تمایلی به از دست دادن این بازیکن جوان ندارد زیرا مدیران باشگاه معتقدند می توانند در آینده از فروش او پول بیشتری به دست بیاورند.

این در حالی است که تیو آماده است تا به بهترین پیشنهاد پاسخ بدهد. او هفته گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفت:" رویای من ماندن در بارساست؛ حداقل تا پایان قرارداد فعلی ام. اما رفتن به اتلتیکو یک پاداش خواهد بود. اگر قرار باشد بروم، می روم."
تیو در رقابت های این فصل 22 بار برای بارسا به میدان رفت.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 246 تاريخ : پنجشنبه 18 خرداد 1391 ساعت: 11:18

بارسلونا می‌خواهد او را حداقل تا سال 2014 نگه دارد.

Carles Puyol - FC Barcelona

سایت گل - باشگاه فوتبال بارسلونا قصد دارد قرارداد جدیدی با کاپیتان خود امضا کند که بنا بر آن کارلس پویول تا سال 2014 بازیکن بارسا خواهد بود. قرارداد فعلی پویول تا تابستان 2013 اعتبار دارد ولی مقامات باشگاه قصد دارند با امضای قراردادی جدید پویول را تا زمانی که قصد خداحافظی از فوتبال داشته باشد در تیمشان نگه دارند.

کاپیتان متعصب بارسلونا در سن 34 سالگی هنوز حرفی از آویختن کفشهایش نمی زند و آمار بازیهای فصل قبلش هم نشان داد که او هنوز می تواند در سطح اول فوتبال اروپا بازی کند و مهم تر اینکه بارسا در نبود او در خط دفاع به مشکل برمی خورد. پویول فصل قبل در 44 بازی برای کاتالان ها به میدان رفت و در زمانی که درگیر مصدومیت کهنه خود نبود همواره یکی از انتخاب های گواردیولا برای 11 نفر اصلی بود.

آندونی زوبیزارتا ، مدیر ورزشی باشگاه در مراسم معارفه تیتو ویلانووا در مورد شرایط پویول صحبت کرد:«ما در حال صحبت کردن با او هستیم چون قرار داد او در حال اتمام است و ما خواستار ماندنش هستیم چرا که تاثیر او بر شرایط رختکن تیم بسیار زیاد است. پویول برای ما نقشی کلیدی دارد.»

در حال حاضر کاپیتان بارسا در حال ریکاوری از جراحی آرتروسکوپی بر روی زانوی راستش است که او را از رقابت های یورو دور نگه داشت و امیدوار است که برای پیش فصل به آمادگی کامل برسد؛ ولی قبل از آن باید قراردادش را با بارسا تمدید کند تیمی که تمام دوران ورزشی اش را در آن سپری کرده است.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 270 تاريخ : دوشنبه 29 خرداد 1391 ساعت: 21:17